Ben je op zoek naar een goede online SEO cursus waarmee je een website een echt boost kan geven in de zoekresultaten. Een SEO cursus of SEO training die je echt verder helpt dus!

Waar op te letten bij het aanschaffen van een SEO Cursus?

Om mee te beginnen is het erg belangrijk dat je een SEO cursus krijgt of koopt van iemand die veel verstand heeft van SEO. Dat klinkt logisch, maar er zijn nog steeds veel “SEO-specialisten” die zelf nog nooit echt #1 posities of top 10 posities in Google hebben behaald maar wel ‘SEO’ trainingen en cursussen geven.

Daarom deel ik graag het resultaat wat ik heb behaald op erg concurrerende zoekwoorden als ‘goedkope voetbalschoenen’ en ‘simkaart kopen’. Google maar eens op deze woorden, de kans is groot dat GoedkopeVoetbalschoenen.net en GoedkopeSimkaartKopen.nl bij je naar boven komen in de gratis resultaten van Google.

2 hele verschillende branches, maar beiden in een branche met grote online concurrentie.

Naast deze zoekwoorden werk ik samen met veel klanten die door deze samenwerking inmiddels al veel goede posities in Google hebben weten te bereiken.

Mocht je hier meer over willen weten, je kunt hier een gratis Case-Studie downloaden waarin ik m’n aanpak voor GoedkopeVoetbalschoenen.net met je deel, zie:

>> Download hier de gratis case-studie waarin ik m’n aanpak met GoedkopeVoetbalschoenen.net met je deel.

Hoe begin ik met SEO?

Hoe begin je met SEO? Een goede SEO cursus leert je waar je moet beginnen met de SEO voor jouw website. Hierbij heb ik een SEO E-Book geschreven waarin ik gratis dé SEO Factoren van dit moment onthul.

>> Download hier het E-Book: Dé SEO Factoren onthuld!

De SEO / zoekmachine optimalisatie kan je wel in 3 verschillende fases opsplitsen:

On-site SEO

De on-site SEO van een website is eigenlijk de mate van waarde die Google toekent aan jouw website. Dit heeft te maken met een aantal aspecten: de snelheid van de website, de leesbaarheid van de website (is de site bijvoorbeeld wel mobiel vriendelijk?), de gebruiksvriendelijkheid van een website en de waarde van de content op de website.

Het mooie van de on-site SEO is dat je dit helemaal zelf kan regelen. Je kunt namelijk je website zelf beheren (of je website-bouwer) en je kunt hier dus aan werken totdat deze in de ogen van Google goed is.

On-page SEO

De on-page SEO van een website heeft te maken met de koppeling van de website met belangrijke zoektermen (keywords / zoekwoorden). Hierbij is het dus belangrijk dat Google precies weet wat de bezoeker op je website voor informatie vindt en wat er op de website wordt verkocht.

Wil je dus gevonden worden op het zoekwoord ‘voetbalschoenen kopen’, dan zal je met de website ervoor moeten zorgen dat er voetbalschoenen kunnen worden gekocht via de website.

Klinkt simpel he? Toch wordt on-page SEO nog vaak verkeerd gedaan.

Het is namelijk tegenwoordig niet meer zo simpel als vroeger, toen kon je nog een zoekwoord 50 keer terug laten komen op de website waarna je direct een significante stijging zag in de posities in Google.

Off-site SEO (off-page SEO)

De off-site SEO, een aspect waar je als ondernemer of website-eigenaar een stuk minder invloed op hebt.

Het gaat hier namelijk over inkomende links. Aan de hand van de kwaliteit van deze links kan Google namelijk zien hoeveel waarde jouw website toevoegt aan het web en bepaalt aan de hand hiervan of jouw website nuttig is voor de Google-gebruiker.

Ingewikkeld? Best wel!

Gelukkig wordt in een goede SEO cursus uitgelegd hoe je dit op kunt pakken en hoe je hiermee de concurrentie kan verslaan.

Meer weten over een SEO cursus van mij? Neem gerust contact met me op en we kunnen kijken hoe ik je kan helpen met de vindbaarheid van je website. Mijn mailadres is ruben@semleren.nl.